Wycieczka do Berlina - kwiecień 2012

POZNAJEMY STOLICĘ NASZYCH ZACHODNICH SĄSIADÓW- WYCIECZKA DO BERLINA KLASY IIA

Piękny poranek 24.04. godzina 6.00, wszyscy obecni i w doskonałych humorach mimo tak wczesnej pory, a przecież nieraz wstanie, na godz. ósmą do szkoły jest dla nas ciężkim problemem. No tak ruszamy przecież na wycieczkę do Berlina!

Poznawanie innych państw, przez bezpośrednią obserwacje to jedno z najlepszych źródeł wiedzy nie tylko geograficznej. Takie wyjazdy, to też okazja do zacieśnienia naszych więzi klasowych, do sprawdzenia się w swojej samodzielności. Dobra szkoła życia, tym bardziej w tak wielkim mieście, jakim jest stolica Niemiec.W tej podróży, którą odbyliśmy w towarzystwie naszych starszych kolegów z gimnazjum towarzyszyła nam wspaniale prowadząca pani przewodniczka. Już w trakcie naszej podróży autokarem, wiele ciekawych informacji przekazała nam o przeszłości i współczesności tego miasta. Ze względu na ograniczenia czasowe najważniejsze miejsca Berlina oglądaliśmy z okien autokaru- wiemy jak wyglądają najważniejsze urzędy państwowe, mamy świadomość, że w tym państwie rządzi pani kanclerz i partia CDU. Zobaczyliśmy: Reichstag, Bramę Brandenburską, Wyspę Muzeów, Alexanderplatz, ulicę Unter den Linden, Pomnik Żydów, Potsdamer Platz, plac Gendarmenmarkt, East Side Gallery, Mur berliński, kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, Pałac Charlottenburg, Katedrę Berliner Dom, Kolumnę Zwycięstwa, Wieżę Telewizyjną itp. Wiele zabawy mieliśmy w trakcie pobytu w Legoland – Discovery Centre, gdzie mogliśmy wyhasać się do woli. W środku zamek smoka, kino 4D, Berlin z klocków lego (miniland Berlin), dżungla ze zwierzętami, możliwość zabawy tysiącami klocków Wspaniale było również w Muzeum Historii Naturalnej – ze szczególnym zwróceniem na wystawę dinozaurów. Sposób ekspozycji zgromadzonych tam materiałów, to nie nudne zwiedzanie i oglądanie gablot wystawowych, ale to podróż w wielomilionową przeszłość naszej planety do czasów, kiedy na ziemi rządziły te przedziwne zwierzęta, tak jakbyśmy tam byli autentycznie.

Oczywiście udana wycieczka to również buszowanie po sklepach i zakup pamiątek. W tym 3, 5 milionowych mieście ich nie brakuje. Godzina czasu, która była ujęta w planie wycieczki pozwoliła nam jedynie na pobieżne przejście po jednym z wielu centrów handlowych- Potsdamer Platz Arkaden. Późnym wieczorem wróciliśmy do swoich domów i podobnie jak rano byliśmy w doskonałych humorach, mimo iż tempo wycieczki było bardzo intensywne. Swoje wrażenia i wspomnienia po wycieczce utrwaliliśmy na wielu zdjęciach, do których na pewno nie raz będziemy jeszcze wracali, aby rozszerzyć swoją wiedze o tym mieście.