Korpka
Korpka
Międzynarodowy Dzień Kropki” obchodzony jest zawsze 15 września tegoroczna edycja, to zaangażowanie około 8 mln uczniów, nauczycieli ze 164 krajów.

Czym stała się symboliczna kropka, o czym w tym wszystkich chodzi? Całe zamieszanie zaczęło się od książki Petera Reynoldsa „The Dot.”, która opowiada historię Vashti, dziewczynki przekonanej, że nie potrafi rysować. Podczas lekcji plastyki mała uparcie twierdziła, że nie potrafi malować,a zamknięte farby tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vashti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki: „Postaw tu kropkę i zobaczymy,co się stanie”. Poirytowana i zniecierpliwiona Vashti postawiła kropkęna środku kartki i zaczęła się pakować. Nauczycielka popatrzyła na kropkę i poprosiła o podpisanie dzieła. Nazajutrz, gdy Vashti weszła do klasy, zobaczyła nad biurkiem nauczycielki swoją kropkę oprawioną w piękną pozłacaną ramkę. Zaskoczona pomyślała, że potrafi namalować jeszcze piękniejsze kropkii wszystkim to udowodni. Szczęśliwa i dumna otworzyła pudełko z farbkami i zaczęła swoją przygodę z malowaniem.

Dzięki inspiracji i zachęcie ze strony nauczycielki Vashti nie tylko uwierzyła w siebie, ale tez odkryła w sobie moc kreatywności. Moc drzemiącą w każdym z nas. Jak wielu z naszych uczniów jest podobnych do tej dziewczynki, żyjących w świecie rozterek niewiary w swoje umiejętności.

Historia dziewczynki stała się pretekstem do organizowania różnych form aktywności z kropką w roli głównej. Powstają kropkowe Dzieła sztuki, filmy animowane, matematyczne łamigłówki, labirynty, festiwale Talentów.

Nasz udział w odbywającym się od 8 lat Międzynarodowym Dnia Kropki, to mała próba włączenia się do ”kropkowej rodziny”.Moi uczniowie bawili się świetnie, wykazując się pomysłowością podczas tworzenia na zakropkowanej kartce różnych obrazów, tworząc swoje fantazję z kropka w roli głównej. Z wielkim zapałem wykonywali również kropkowe malowidła eksperymentując z kolorami.

Stworzyliśmy także klasowy plakat z wizytówkami oczywiście w kształcie kropki. Miło nam było, że do naszego plakatu dołączył się ze swoją kropkową wizytówką Pan dyrektor Sebastian Szymański i Pani Asia. Uwieńczeniem kropkowe dnia w II a były zajęcia komputerowe, podczas których wykonywaliśmy plakaty w edytorze graficznym Point, gdzie również w roli głównej występowała kropka.

Tak naprawdę idea tego święta, ma na celu zmianę myślenia nauczycieli o szkole i uczniach. Mamy w klasach uczniów podobnych do Vashti,czy rozumiemy ich problemy? Czy poświęcamy im dość czasu? Czy czują nasze wsparcie? Czy pomagamy uczniom odkrywać ich talenty i wskazywać mocne strony?

Klasa IIA – AnnaTracz