Kodowanie i programowanie - nagrody
- Szczegóły
Od kilku lat uczestniczę razem ze swoimi uczniami w programach „Kodowanie na dywanie”, Uczymy Dzieci Programować” oraz w europejskim CodeWeek’u. Biorę udział też w wielu szkoleniach, webinarach, warsztatach oraz kursach związanych z kodowaniem i programowaniem w klasach 1-3. Aktywność ta została dostrzeżona i doceniona przez organizatorów wyżej wymienionych programów. W nagrodę otrzymałam zestaw 120 kartoników z symbolami do kodowania. W miesiącu marcu uczestniczyłam w CodeWeek’owym konkursie, zostałam wylosowana otrzymując Robota GeniBota. Nagrody te pozwolą jeszcze bardziej urozmaicić zajęcia z uczniami. W imieniu swoim i dzieci serdecznie dziękujemy też Pani Dyrektor Annie Łysiak za wspieranie naszych działań związanych z kodowaniem i programowaniem.
Wychowawczyni klasy 2 b Ewa Opara
Z wizytą w Archiwum Państwowym w Szczecinie
- Szczegóły
W ubiegły czwartek odwiedziliśmy z młodzieżą Archiwum Państwowe w Szczecinie. W czasie lekcji, którą poprowadził mgr Bartosz Sitarz, uczniowie i uczennice mogli się dowiedzieć o pochodzeniu Tadeusza Kościuszki, jego młodości (w tym niespełnionej miłości), wykształceniu, podróżach zagranicznych, udziale w wojnie o niepodległość Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz wojnie w obronie Konstytucji 3 maja. Młodzież odwiedziła również: magazyn archiwalny, gdzie przybliżono zadania archiwów państwowych oraz zaprezentowano wybrane materiały z zasobu Archiwum, w tym te dotyczące Nowogardu; bibliotekę, gdzie dr Janina Kosman wyjaśniła pojęcia z zakresu księgoznawstwa oraz przedstawiła przykładowe egzemplarze z zabytkowego księgozbioru; pracownię konserwacji, gdzie konserwatorzy pokazali różne rodzaje papieru, pieczęci oraz metody zabezpieczania archiwaliów; młodzież mogła za pomocą dawnych technik pisarskich wypisać atramentem swoje imiona.
S.Sz.
Projekt matematyczny w klasie 6C
- Szczegóły
W kwietniu 2024r. uczniowie klasy 6c pracowali nad projektem o pod tytułem „Procenty w naszej szkole”. Pierwszy etap projektu, to podział klasy na grupy, wybranie przez zespoły tematu, ułożenie ankiety z trzema pytaniami i proponowanymi odpowiedziami. W drugim etapie uczniowie zbierali dane czyli przeprowadzali badania ankietowe, wśród uczniom z naszej szkoły. Najczęściej pojawiały się pytania związane ze sportem, odżywianiem, spędzeniem wolnego czasu i ulubionym przedmiotem. Po zebraniu informacji otrzymane dane uczniowie, przeliczali na wartości procentowe. Trzeci etap projektu, polegał na graficznym przedstawieniu uzyskanych wyników. Na plakatach szóstoklasistów pojawił się diagram prostokątny, diagram słupkowy i diagram kołowy. Czwarty etap polegał na prezentacji otrzymanych wyników, ich analizie i przedstawieniu wniosków. Gratuluję wszystkim uczniom klasy 6C, ogromnego zaangażowania w realizację projektu.
Elżbieta Flis - Żabecka
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- Szczegóły
Konkurs THE BIG CHALLENGE
- Szczegóły